torsdag 14 oktober 2010

stel,svullen och ful!

...ja det är ungefär så jag känner mig just nu!
Operationen gick bra,säger läkaren iaf :)
Va sjukt nervös på morgonen,stressad över allt,bandyklubba som va försvunnen,hungrig as hell,badkläder som skulle packas,blev osams med Filip innan han for till skolan :(
Hittade bandyklubban,fick lov att ringa svärmor som jobbar på Filips skola så hon kunde berätta det och även be han om förlåtelse.

Träffade på min sjukgymnast nere i entrén på lasarettet när vi kom dit...han utbrister med ett stort leende -men va fin du är! vad har du gjort? Öh??? Kanske borde sluta sminka mig för det va det enda som va annorlunda mot för vanligt ;)

Fick en shot med lugnande inne på rummet och av sköterskan lugnande ord som
-det här verkar snabbt du kommer bli så trött och avslappnad så du säkert nästan sover när du ska in på operation.
Härligt,tänkte jag och la mig tillrätta för att invänta miraklet....som aldrig inföll!! Hände nada,blev kanske lite vinglig i en kvart,inget mer.

Halv ett hämtades jag,gud va hjärtat slog.
Och som vanligt kom tårarna när jag förbereddes med kanylsättning och div.
Narkosläkaren och sköterskorna försökte sitt bästa för att lugna.
Inne på operation skakade jag,precis i varenda jävla kroppsdel,dom fick tom spänna fast mig för dom trodde jag skulle ramla av sängen...och inget slut på tårarna dom bara rann och rann. Tittade på klockan precis innan jag blev sövd,den va 5 i 1 och min sista tanke va -jaha så det är 5 i 1 jag dog! haha såhär i efterhand blir det rätt patetiskt,men det va så jag kände just då. Kände narkosläkaren smeka min kind sen sov jag...

-Ulrika du kan vakna nu,det är klart nu!

Mina första ord va -fy fan va skönt att det är över! :)

Så nu ligger jag här hemma och kan inte göra speciellt mycket,förutom att vara
stel,svullen och ful ;)

3 kommentarer:

  1. Skönt att höra att allt gick bra, trots att du känner dej stel, svullen och ful! Hur länge kommer du vara i denna sits- att inte kunna göra så mycket? Allt gick bra på badet iallafall? ;) Fast du inte va med!! Märkligt va? :)

    Kram på dej.

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att höra att allt gått bra :)

    Kramar i massor!

    SvaraRadera
  3. Jahaja, du löste det så :) Jag skulle antagligen gjort detsamma, ringt morsan! ;)

    Hur ska du göra för att få dagarna att gå?

    Jag bodde ju i Hudik några år och Elvis "himself" va överallt hela tiden. Kom å satte sej vid samma bord när man va ute å fika, pratade om vem han va kär i å berättade om nån som hade spottat på honom då han sagt att hon hade schyssta tuttar ;) Haha, nu i efterhand har man svårt att förstå hur man ibland kunde känna irritation i hans närhet- men men... Hur som helst. Glada hudik teatern gör ett fantastiskt jobb. Vissa av dem kan ju inte ens prata, men spela teater det kan dom!

    Kram på dej!

    SvaraRadera