måndag 11 oktober 2010

Ångest

Idag är en sån där dag som jag kommer ha ångest.
Började redan när klockan ringde i morse,då kom första tanken att det är i morgon som jag ska opereras...igen :(
Fick en tryckande känsla över bröstet när jag såg min äldsta son ta bussen till skolan,tänk om jag inte skulle vakna upp efter min operation,vem ska då älska honom så mycket som jag älskar?
Jag vet att inget sånt kommer att hända, men ändå blir mitt inre så oroligt,för tänk om? Måste bli bättre på att styra mina tankar,det är ju tankarna som styr en liksom.
Tror mycket av ångesten handlar om att jag inte litar på nån. Att jag har sån in-i-helvetes-kontrollbehov. Hatar att känna när sövningen tar mig bort,hur hjälplöst liten man känner sig där på britsen. Tror ni det är ok att ta med sig minsta sonens mjukdjur? Hunden Luddis ;)

Hoppas jag hörde fel när läkaren sa att det kommer bli 6-8 veckor på kryckor.
6-8 veckor!!!
Det är ju fan till advent om jag har otur.
Vilken utmaning,mest mentalt än fysiskt.

Igår städade vi som tokar här hemma.
Städade precis allt,sånt som även glöms bort i dom vanliga städningarna.
Känns skönt att ha gjort det,eftersom jag vet att städningen framöver kommer inte bli prio ett. Men om nån är sugen på att städa lite, så är dörren öppen på turistvägen 733 :)

Dagens att göra:
1.fortsätta få undan ALL tvätt
2.veckohandla
3.fixa grejer till sonens nyfunna intresse,innebandy.
4.köpa descutansvamp (tvål att tvätta sig med innan operation)
5.sånt som jag kommer på allteftersom dagen går...

P.s Tack NI som kommenterar (3-4 st av ca 50 läsare per dag) ni andra tycker jag är SNÅLA.....D.s

9 kommentarer:

  1. Inte är det nån fara. Folk sövs och vaknar dagligen. Men jag "förstår" eller känner igen känslan, känslan av att något ska hända en i en speciell situation- och vad händer då med barnen? Vad händer med mej som aldrig får veta osv osv... Men vet du det gör för ont då man går och tänker så. För är man ångestfylld kan man tänka så bara av att ta bilen till affären (jag vet!) OJ. Detta blev en konstig kommentar, men jag ska tänka på dej idag Ulrika, tänka på dej imorgon! Ta Luddis med dej vettja!! Kram!!

    SvaraRadera
  2. Å hjälp, det va det värsta! Det går säkert bra, men jag vet- man vill ju vara med!! Litar inte heller på att andra vuxna kan ta hand om mina barn, men varje gång jag släpper kontrollen och låter det ske så går det ju utmärkt ;) Toppen väder, njut av dagen. Imorgon är en ny dag! Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja, jag vet att jag är kass på att kommentera. Så är jag mot alla, tyvärr. Håller tummarna för dig under operationen. håll hårt i luddis så går det bra ska du se!!

    SvaraRadera
  4. Det kommer att gå bra Ulle!
    Tyvärr kanske jag inte har tid att hjälpa dig :0

    Kramen

    SvaraRadera
  5. Tänker på dig, hjärtat! Bara att ringa om du vill ha sällskap!

    SvaraRadera
  6. Hoppas operationen gick bra !!!
    Jag kan känna igen mig i det du skriver om ångest. Jag kan börja tänka att jorden ska gå under 2012 och få ångest som en tok...men har börjat inse att den inte ska gå under då ;). Det jag menar är att jag kan känna ångest ibland med över saker...
    STOR KRAM till dig!

    SvaraRadera
  7. Du vet att det alltid finns kaffe här om du känner för att ta en promenad med kryckorna ;) *ler*

    SvaraRadera
  8. Men håller du inte med om att många verkar ha kontrollbehov helt plötsligt? Det är jättekul att knäppa igen och jag skulle vilja göra det hela dagarna Haha! Hur gick det på operationen och mår du okej?

    SvaraRadera
  9. Tänk om jag VILL vara lite snål då? ;) Å du kontroll behov?? Kan jag aldrig tänka mig.... Kram kram

    SvaraRadera