fredag 1 oktober 2010

Kastrering




Idag har min älskade katt Vera äntligen blivit kastrerad. Hon är 12 år och borde fått detta ingrepp gjort tidigare men pga olika anledningar har det ej blivit gjort förrän nu. Hon va borta hela aug och kom tillbaka första veckan i september...det betyder kattungar!!! Jag misstänkte att hon va dräktig och mycket riktigt det var hon, men dom tog bort dom i samband med kastreringen. Det är jag tacksam för av flera anledningar. Dom 4 ggr hon fått kattungar så har dom antingen varit döda vid födseln eller så har hon knappt fått ut dom,sist kämpade hon i flera timmar och Marcus fick hjälpa till att dra ut dom,usch jättejobbigt!Så jag har varit så orolig över att hon ska dö vid en till födsel. Sen kan varken jag eller Marcus ta bort födda kattungar,vi älskar dom direkt.
Igår fick jag "äntligen" min operationstid...12 oktober är det dax igen :( Jag gillar det inte fast att jag vet att jag behöver den. 6-8 veckor är det sagt att jag ska hoppa på kryckor...6-8 veckor? Hallå!! Jag höll på att gå under sist, då hoppade jag 1 vecka. Ska sitta med foten i högläge så mycket som möjligt för att förhindra svullnad och inflammation. Shit alltså,kommer inte bli kul...för nån i den här familjen. Fet som en julgris kommer jag bli,lagom till jul!! Skitigt och stökigt kommer det bli här hemma oxå! Kommer sakna mitt klorin! Får nog inhandla en megafon så jag kan ligga uppe i min säng och ge order till min sambo när han försöker smita undan mig på nedervåningen :) Och maten? Hur gör man med den? För min egen del är det ju bara bra om jag inte får i mig nått,så kanske jag slipper bli jämförd med julegrisen, men barnen då? Visst marcus kan laga mat men inte handla den!!! Om jag skulle släppa lös honom i matbutiken så skulle våran ekonomi tokdö! Får fixa inköpslista åt svärmor,ja så får det bli!
Tjing och pling!

2 kommentarer:

  1. Hel Ulrika! Jag har ju inte följt med dej från början, vad har du för jobbigt problem med din fot? Hoppas allt blir bättre efter operationen.

    Ja, de små barnen... Med Leon tror jag tamejfan att vi hade klippkort på akuten och på röntgen. Hans arm hoppade ur led massvis med gånger, så många att "våran" pappa nu har lärt sej att klicka tillbaka den själv. =) Fingrar klämda i bildörr och ja Gud vet allt. Och varför man börjar tjafsa, ja det är knepigt. Det lugnar ju inte direkt barnet! Allt är bra med Lilleman idag- ska till tandis och kolla om allt är okej på Torsdag.

    Hur lever livet annars?

    Kram på dej denna Fredag!

    //Therese

    SvaraRadera
  2. Tjena bruden!!
    Vad är det för fel på din fot?
    Jobbigt för dig att hoppa på kryckor men du ska se att det fixar du galant! :) Efter ett tag kommer du säkert på bra lösningar och det känns ok...hoppas jag :) Jag har ju aldrig hoppat på kryckor själv så jag vet ju egentligen ingenting!
    Hur är det annars? Jobbar och står i?

    Kram

    SvaraRadera