onsdag 20 oktober 2010

Deppdag

Idag har det varit en riktig deppdag. Började med att jag gick och la mig igen efter att barnen blivit hämtade till skolan,tänkte först åka ner och hälsa på Birgitta,Karin och Marcus nere på deras jobb men blev så himla frusen och trött så jag la mig en för att sove en timme till.....vaknade kl 1. Fortfarande trött as hell så hamnade jag framför tv:n ända tills strax efter kl 3 då min mor och lillebror kom hit med mina fina kottar :) Är så tacksam för alla som hjälper till med att skjutsa och hämta från skola/dagis. Nu har jag precis ätit eller kanske jag ska skriva frossat, det är nog lite närmare sanningen en stor tallrik med glass och maränger,och just nu känns livet lite ljusare :) Ska nog släcka ner och tända lite ljus,bra på 2 sätt,blir mysigt och jag slipper se skiten på golvet. Har försökt dammsuga själv men eftersom jag inte får stödja alls på foten så blir det lite meckigt,vill ju inte sluta med att jag snubblar och får göra om hela operationen. Laga mat är bara pina just nu,pina pina pina! Spisen är för långt ifrån diskhon,så allt som jag måste slå av vatten från måste jag lägga nåt under och dra fram till hon. Barnen är duktiga på att duka och så men lite protester är det allt :) Sambon då? Ja nu är han i Idre och kommer hem i morgon kväll och förra veckan va han på älgjakt....bra tajmning? Skulle haft en rullator! Kan man hyra sånna...hihi?
Nej nu ska jag hoppa iväg och hämta en kasse och hänga på kryckan,i den lägger jag all ren tvätt sen sätter man sig vid köksbordet och viker den,sen lägger man den fint i kassen för att hoppa dit den ska levereras. Som Gunde säger-Ingenting är omöjligt...bara att det tar en sån jävla tid!

1 kommentar:

  1. kom igen tjejen, det här fixar du!! bit ihop bara, å frossa vidare i gosaker när det känns tungt, själv moffade jag i mig en påse lösgodis i gårkväll bara för jag visste att jag skulle ha en jobbig natt framför mig med snorig gnällig unge... jag visste så rätt, inte sovit en blund, nu är grabben hos farmor å jag har sovit en stund:

    SvaraRadera