tisdag 23 februari 2016

Rehab Falun!

Idag hade jag tid på Rehabiliteringsmedicin Öppenvård Falun. Men eftersom jag inom ett par veckor ska göra operationen så kom vi fram till att jag ringer dom så fort jag kommit hem från Uppsala. Där kan dom ryggmärgsskador och det känns tryggt. Behöver riktig hjälp med hur jag ska träna min kropp på bästa sätt. Min förra rehab jag fick gick ju åt skogen. Helt oengagerad va han som skulle hjälpa mig, fick min första tid över 2 månader efter operationen och det enda han ville jag skulle göra va att cykla lite på en motionscykel. Han visste ingenting om mig när jag kom dit. Så jag hoppas verkligen på Falun nu :) Helgen har varit bra. Min syster som bor i Bankeryd va uppe och hälsade på. Blev några mysiga dagar och lite försenat födelsedagsfirande av henne på fredagen. Synd hon bor så långt bort. Pålördagen va jag på tjejmiddag. Första gången sen min operation i dec.-14 som jag "vågat" mig hem till vänner. Va och åt på bowlingen en gång i somras annars har jag bara hållt mig hemma. Det va så jäkla skönt att ta steget. Man behöver sina vänner. Få skratta. Vi hade väldigt trevligt. Sen i söndags åkte jag upp till Anders mitt på dagen och va där ända tills han skulle åka till sitt jobb på kvällen. Han hjälpte mig tömma mobilen på bilder. Blev över 2000 bilder så nu är telefonen lite kvickare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar