torsdag 11 februari 2016

Offerkoftan ett dåligt val av plagg!

Jag vet inte när man bestämmer sig för att ta på sig offerkoftan? Minns inte att jag gick in i garderoben och valde ut den tröjan. Konstigt att jag inte har märkt koftan förrän nu. Som Mia Törnblom skriver...den är ful, kliar och sitter illa. Hur har jag kunnat missa att den åkt på? Kanske den åkt på av gammal vana, det plagget som låg närmast, inte orkat tvätta nåt annat? Hursom nu ska den av! Igår la jag mig vid 23 och tänkte inatt kommer jag väl äntligen få sova, jo men tjena! 02:53 vaknade jag! Vred och vände på mig x antal ggr men det va lönlöst. Drog igång och lyssnade på Mia Törnblom. Hon har blivit min nattkompis, vi har pyjamasparty hon och jag, alltid nåt :) Så skönt att höra henne prata med mig i mörkret, få tankarna att fokusera på nåt annat än det jag iaf inte kan påverka. Hon sa nåt inatt som jag verkligen tog till mig. Om man inte har nån självkänsla, då äter man bekräftelse som om man inte sett mat på flera dagar (ja inte riktigt dom orden men betydelsen är densamma) Med låg självkänsla så blir man så fixerad vid bekräftelse,men trots att man får bekräftelsen så gör den en inte mätt. Man får inte ut nåt av den om man inte älskar sig själv. Som med pannkaka, man blir först mätt men lika snabbt hungrig igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar