måndag 17 januari 2011

Skitsnack hit, skitsnack dit!

Vad definierar en skitsnackare? Tycker mig höra alltför ofta folk som slår sig på bröstet och stolta som tuppar hävdar att dom inte snackar skit. Vanligt skitsnack,som i min värld består av att vid en fika ihop med en vän,man pratar om ditten och datten,kanske tar upp nåt man vet om någon...är det att prata skit? Jag gör det i sånna fall ,och jag tycker inte det är nåt konstigt alls,och tror inte jag är ensam om att göra det eftersom jag inte pratar med mig själv ;) Nåt som däremot är riktigt skitsnack i mina öron är när man hittar på nåt om en annan människa för att skada,såra och göra illa,det är skitsnack på hög nivå! Då är det personangrepp och det gillar jag inte och det sysslar jag verkligen inte med.
Vad definierar en vän? I min lilla värld är det någon som både ger och tar! En som bryr sig om och vill väl. En vän behöver inte tycka precis som jag, man kan stötta varann när det är svårt,skratta ihop när livet är glatt. Mina vänner får göra misstag,be om förlåt men då ska jag kunna göra misstag och be om förlåt! Jag har mycket erfarenhet av svikna vänskaper,och jag har inte alltid gjort rätt,men lika ofta inte fel. Ofta kan jag känna att jag ska ha så himla mycket förståelse för andras beteende,jag ska bara svälja när jag får ta emot påhopp,vika mig liksom,finnas där whatever what,va den där snälla som man kan bossa med. Men livet lär en oxå massa,jag har lärt mig att i stridens hetta är det bättre att vara tyst än vräka ur sig en massa som man kan få svårt att ta tillbaka,vänta ut situationen tills det lugnat sig. Jag brukar ta en dag till att tycka synd om mig själv och älta skiten,vrida allt fram och tillbaka, sen är det lika bra att se framåt.
Tack och på återseende

2 kommentarer:

  1. kan inte säga annat än att jag instämmer om varenda ord du skriver. kram!

    SvaraRadera
  2. Ulle det är stor skillnad på att prata skit och att ventilera för att förstå och få hjälp att gå vidare, veta hur man ska bete sig i olika situationer osv....

    Jag vet vilken kategori du tillhör!
    Love you bitch!

    Förresten kommer de kvinliga idolerna i ett annat inlägg, konsentrerade mig på de manliga den här gången. Så next time I will talk about you ;) ha ha ha

    Kram
    Sol Jenny

    SvaraRadera