torsdag 11 november 2010

Vattkoppor!


Jaha då har äntligen vattkoppor kommit hem till oss oxå...som vi väntat!

Lilleman hade fått ett par stycken idag,står väl inte på förrän storebror oxå får.

Tror varenda unge i Orsa haft vattkoppor den här hösten, på vårdcentralen sa dom att dom aldrig varit med om att så många barn haft vattkoppor samtidigt. När vi hämtade ut tavegyl på apoteket sa expediten direkt hon såg vad vi skulle ha...-ni har vattkoppor va? Hade sålt mängder med klådstillande i höst :)


Själv går man och tycker synd om sig själv på dagarna, eller går och går är väl synd att säga: HOPPAR passar bättre. 1 dec ska det röntgas för att se om det läkt som det ska,blir intressant pga mina SMÅ misstag här hemma. 2 veckor sen lyckades jag snubbla i trappen och senare på dagen slå in foten i badkaret...hur det är möjligt? Ja säg det! Största tabben va nog igår kväll,skulle släcka i köket och sen hoppa upp på övervåningen för att sova. Precis innan trappen låg det visst en liten vante gömd i mörkret...kryckan prickade in den precis,kryckan glider iväg,jag med....tar emot mig med den fot som jag absolut inte får stödja på :( Tog knappt 10 sekunder sen hade foten svällt upp,illröd och aj aj aj så ont jag fick. Idag är det bättre men lite orolig för vad som hände inuti är jag allt...jaja bara att hålla tummarna.

2 kommentarer:

  1. Åååå Hur mår grabben? Mkt prickig? Min äldsta- Leon, hade då han va liten. SKIT lite prickar å inget problem med det alls!! Skulle önska att lillebrorsan kunde få nu med- men helst inte innan jag pluggat klart!!

    Hoppas att allt kommer att visa gott sen på röntgen!!

    Kram på dej

    SvaraRadera
  2. Tack-det var fint.
    Nu vet jag vad jag känner igen dig från-det var du som sa:
    Välkommen till Dalarna-när jag och Freddan var inne hos dig.
    Det var fint sagt.
    Ha en bra kväll.Karin

    SvaraRadera