måndag 15 november 2010

Blixtlåset kärvar ;)

Efter 11 år tillsammans,snart 12,ja då kan man vissa perioder känna att förhållandets sexliv är som ett trasigt blixtlås. Det kärvar! Hur gör ni andra? I början är det ju liksom morgon,lunch och middag...ibland några små mellanmål också. Nu är man aldrig i samma fas,händer ungefär lika ofta som solförmörkelse infaller eller fet trissvinst. Jag och min man börjar bli som främlingar för varann,vet inte riktigt hur vi ska bete oss ;) Ett smek på bröstet får mig att tänka på filmen där han säger-Ratta in Tokyo!? Min automatiska avståndsbedömare har gett upp. Det blir inte ner, upp,ner, upp utan mer som ner,upp,av,ner,upp,av....Kommer på mig själv att fundera över veckans veckohandling mitt i allt! Det är ju katastrof! Känner mig lite missnöjd över formen oxå...desperat försök till att uppnå THE BODY a la Jessica Alba har jag terrat mig själv med flytande nutrilett en heeel vecka,jag tror på snabba resultat. Dumt? Ja! Köpt dyra sexiga HankyPanky trosor för att komma i rätt stämning. Ja om det är gratisreklam för mamma scans vinmarinerad kassler som får en på banan så är jag i hamn. I dom här lägena är det inte lätt att vara kaxig. Böjer ut min lekamen i sängen och sök och finn tar över! Ingen rulla ut röda mattan effekt här inte,snarare rulla ut dragspelsmagen. Borttappade hårnålar,snoddar,tops,brödkaveln,kaffemugg ramlar ut från våning 1,2 och 3 när jag sträcker ut mig...känns som ett finfint förspel! Jag tänker snabbt,Britney Spears va ju rätt sexig med den gröna ormen runt halsen. Det enda grönt jag har att slänga runt halsen är ett billigt gummiband inköpt på apoteket,för att motarbeta gäddhäng. Ja ja det får fan duga! Försöker åma mig lite graciöst samtidigt som jag med hes stämma viskar
-Hit me baby one more time!
Mannen ser skräckslagen ut,och jag förstår honom!
Jag börjar bli varm...öppnar ett fönster och hoppas på att lite vind i håret ska väl ge mig lite Victoria Secrets känsla...eller nja,men kanske strut tuttarna drar upp sig nån centimeter av kylan.
Mannen tar tillfället i akt och börjar presentera lite nyheter. Börjar trixa lite. Gud jag som vill få det over and done,snabbt!! Har totalt glömt att det är tack vare Vintetran som vi hamnat där vi hamnat,totalt glömt bort vad som händer med en man fylld av alkohol innebär.
Gnida Gnida Gnida....
dax att byta ut dom 2 första konsonanterna i det ordet,vad får vi då? Jo...
Svida Svida Svida...
Slår en hastig kik på klockan,jodå strax före 04.00,det är nu det börjar dra igång.
Kisseriracet lr skengraviditet?
Kalla det va du vill men det är samma visa varje natt.
Kan det vara ett ålderstecken?
Känner mig lite obekväm i mitt tillstånd,vad ska jag säga till min älskade?

Eller är det kanske som man brukade säga om fjortisarna?
Dom vet inte om de är kissnödiga lr kåta!
Blir fan lite osäker på mig själv här....;)

10 kommentarer:

  1. Tack Ulle för ditt inlägg. Måste säga att du är otroligt modig som lägger ut detta å jag är tacksam =) Jag känner igen mej... Som vanligt...
    Åren går och som du skriver, förr va 6 en ständig sysselsättning och vad hände sen?? Jo sen kom barnen... Sen kom vardagen... Jag undrar också; HUR GÖR DOM SOM KAN/VILL/HAR LUST att ligga å gnida flera gånger i veckan och känner sej fullt bekväma med det?

    SvaraRadera
  2. Det va nå fel när jag skulle kommentera- hoppas jag inte lagt upp samma kommentar 25 gånger ;)

    SvaraRadera
  3. Plötsligt börjar följande fraser ticka i huvudet när jag läser inlägget:
    (Men finsk brytning), "Vem svänger på svansen i barfota dansen jo mumin, vem skojar och skrattar med små hatifnattar, jo mumin. Och mamman och pappan och mårran och my, de ger oss en saga som alltid är ny, med mumin, med mumin.

    Med lite tur ger det lokala skurar med risk för halka... men klarnar sen upp och ger solsken över hela härligheten....

    Så du ska nog se att
    "det ska gå det ska gå det ska gå"

    Eller kort och gott, same shit, thats life <3

    SvaraRadera
  4. Ulle, Ulle, Ulle - tappar talförmågan, du får mig verkligen på gott humör :P. Tack för att du delar med dig av sånt som andra inte vågar <3

    SvaraRadera
  5. Tack för dagens goda skratt, men det är ju typ så verkligheten ser ut efter ett tag ilag!

    SvaraRadera
  6. Jo du Ulle! Fy f-n vad vi känner igen oss allihop :) Säger bara: Håll ut! Efter mer än trettio år vet man att det är ups and downs! Orkar man kämpa på blir det mest ups igen.. Fri tolkning tillåten. Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Så rätt inget konstigt med det!! .. det jag slås över är att du har listat ut allt detta själv o tom försöker..ha ha ha.. en del vet inte ens att det är nått fel å känner sig bara urlakade och orkar inte.. good work girl.. men ibland kommer ett extra kirr i magen..men det var då fan inte ofta när barnen var mindre å vardagslivet pockade på.. lite lite bättre nu..men himla konstig känsla ibland =)
    Tack för ett humoristiskt inlägg.. själv har jag INTE provat att öppna fönstret än ;)

    Mona

    SvaraRadera
  8. Fy fan vad du är bra!! Det var nog längesen jag skrattade så mycket! Tack!! Kram på dig!

    SvaraRadera
  9. Du är KUNG, när kommer det en bok?, det är ju stillasittande att skriva....Du bara MÅSTE, ingen kan skriva som du! Kramar till dig!

    SvaraRadera
  10. Du är så otroligt bra på att beskriva den bistra verkligheten på ett väldans glädjefyllt sätt. Så underbar!
    Krrrrram Angelica

    SvaraRadera