onsdag 17 november 2010

lasarusket!

Idag bär det av till lasarettet med min äldsta son. Vi ska kolla upp hans tics. Ibland har han nästan ingenting och vissa perioder väldigt mycket. Hoppas det "växer" bort,men som när man pratar med folk så är det ju väldigt vanligt att man har tics. Räkna in/dela upp fyrkanter är visst väldigt poppis :) Står till arbetsarknadens förfogande igen...fast att läkaren sjukskrivit mig till den 28 nov. Försäkringskassan tyckte att jag kunde söka "sittande jobb" så då får jag väl göra det då??? Sist jag fick sjukpenning va när jag väntade Filip...över 8 år sen så det är väl rätt åt mig när jag vill hålla på och snika sjukpeng stup i kvarten! Att det sen tar ca 6-8 veckor för ett skelett att läka och att man kanske behöver den tiden att bli frisk på verkar inte betyda ett dugg. Tycker det är skrämmande! Är helt med när det gäller att få folk till arbete istället för att vara sjukskrivna,det är oxå skrämmande att unga "friska" vill vara hemma och sjukskrivna istället för att jobba...men när det handlar om en operation som jag har gjort för att minska min eventuella framtida sjukskrivning,så blir jag förbannad när det ska idiotkrångla. Låt mig få läka så jag kan börja jobba igen. Alla som känner mig vet att jag hatar att vara hemma. Jobba är bra för människan,man behöver den sociala biten för att må bra!

Ha en underbar dag alla där ute..och se till att inte bli sjuka,ok?

1 kommentar:

  1. Dessa satans fyrkanter :o)

    hoppas det gick bra på lasarettet.

    SvaraRadera