tisdag 19 april 2016

Operationsdagen.

Sov sjukt lite på natten innan operationen,kanske blev 2-3 timmar. Vid halv 6 blev jag väckt för att gå upp och ta min dusch innan op. Jag va så jävla nervös att jag satt och hackade tänder i duschen. Hela kroppen skakade. Sen låg jag i sängen och bara fokuserade på vad som skulle hända. Mamma kom och min läkare va in och pratade lite med mig innan det va dags att dricka lite lugnande och åka ner på op. Sa hej då till mamma och åkte in på operationssalen. Min underbara narkosläkare va sånt underbart stöd vid sövningen. Hon gjorde så mycket för mig både innan,under och efter op. Evigt tacksam henne. Operationen tog 9 timmar. När jag vaknade kom min storebror och höll mig sällskap. Jag hade ont och bad om nåt,sen blev jag så trött och orkade knappt svara på det brorsan sa. Han åkte hem och jag piggnade väl till vid 23-tiden. Mådde jättebra. Tror att mycket berodde på att jag inte fick morfin under lr efter op. Jag blir sjukt dålig av det. Förra op.så va jag ju kopplad till morfinpump och tror det ställde till det ordentligt. Hursom,har bara ätit alvedon mot smärtan och lite citodon pga en huvudvärk som kom några dagar efter op. Fick åka och göra magnetröntgen och ligga 2 dygn till i fullt planläge eftersom dom misstänkte likvorläckage. Blev lite stressad av det. Men som tur va behövdes ingen ny op göras och det slutade läcka. Stannade 10 dagar i Uppsala sen till Mora en natt sen hem. Allt verkar gå över förväntan och stygnen togs igår och det såg jättebra ut,inga tecken på infektion och såret läkt ihop fint. Hoppas verkligen det fortsätter såhär bra.

1 kommentar: