onsdag 18 maj 2016

Rehab Falun!

Igår va jag och mamma ner till Falun,jag hade tid på smärtmedicin rehab. Trodde det skulle ta runt 40 min men det tog 2 1/2 timme. Fick träffa läkare och sjukgymnast sen fick jag ta massa prover hos en sjuksköterska. Kändes hur bra som helst att vara där. Fick svara på massor av frågor,gjorde rörelsetest,känseltest och min medicinlista gick noga igenom. Jag fick säga vad mina förväntningar hos dom va,jag berättade om att jag vill bli stark och vill hitta ett sätt att träna som passar mig. Sjukgymnasten verkade helgrym. Hon tipsade om övningar och vi ska ses innan semestrarna drar igång. Då ska vi även träffa han som hjälper mig på aktiv ortopedteknik och försöka hitta den bästa hjälpen för mig. Att dom samarbetar med så många olika instanser känns jättebra. Allt blir så mycket lättare när kedjan sitter ihop med varann. Läkaren jag pratade med kändes trygg och kunnig. Hon frågade inte bara om min smärta utan ville även se hur jag mådde psykiskt. Jag sa som det va att jag mått så jävla dåligt sen förra operationen,om stressen som blir av att gå och må dåligt. Det bästa är att dom på det stället VET och KAN det mesta om ryggmärgsskador och fjättrad märg. Blir nog toppen det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar