fredag 16 oktober 2009

Bananlack...Nej tack!

Ska tillägna detta blogginlägg Filip, min otroligt coola son, som idag varit hos tandläkaren. Han skulle dit för att dra ut en tand,nervös som bara den,fullt förståligt! Fick till att börja med en "hutt medicamente" som skulle göra honom lugn och glad men gjorde honom jätteyr och ledsen,tyvärr. Ok nu ska jag försöka korta ner berättelsen lite så vi tar oss snabbt fram till momentet -ska vi dra ut den eller inte-? P-O (som föresten är den bäste av dom alla) tandläkaren säger till Filip...
-Ska vi strunta i att dra ut tanden? Det känns inte bra att du är så rädd och ledsen,vi kan ju bara ta på lite bananlack idag så får du komma tillbaka en annan gång!

Filip spärrar upp ögonen och säger:

-Bananlack? Neeej jag hatar bananlack...dra ut tanden!!

Så många tårar senare och ett beundransvärt mod så va tanden väck, jag är så imponerad av min älskade lilla son,och P-O vilken härlig tandläkare,satte sig efteråt och läste fantomen för honom :)

2 kommentarer:

  1. Alltså barn är ju för härliga.... :)

    Å P-O, underbar tandläkare. Han verkar kunna lugna både små och stor skräckslagna patienter. När jag är där diggar vi hårdrock... på HÖG volym, så man slipper höra borren :)

    Puss på dig
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Ok ska nog byta tandläkare till barnen... ;)

    SvaraRadera