tisdag 20 september 2011

Gynbesöket!
Vojne Vojne Vojne,jag har en så stark prestationsångest nu,hur ska jag kunna skriva nåt roligt,jag som är bland det tristaste som finns.Det finns en film som heter,4 nyanser i brunt. Jag är typ 4 nyanser i grått!
Nåt mer som är ganska så trist är dessa gynbesök man ibland måste genomlida,som tur är har jag ju samma avelshingst sen lite drygt 10 år så besöken blir inte så ofta!

Det första man vill ha koll på är ju tajmningen:
Tvätt,ansning och undersökningen allt gärna inom en timme,
man vill ju vara fräsch när man kommer dit.
Skräcken är ju att sköterskan ska asocciera till ostbrickan!
Man vill ju liksom kännas som en bris av softlan!

Den första fundering jag stöter på är om ansningen,hur mycket ska man ta?
Man vill ju inte ta för mycket,det känns lite sådär småpinsamt,som att man gjort sig till för gynekologen.
Ska man köra naturell? Nej inte heller det känns bekvämt.
Man försöker ta nån slags mellanväg.

Ok nu är det så dax att hoppa upp i den förbannade gynstolen.
Gynstolen är INTE anpassad för min kropp.
När jag lagt mig tillrätta så känns det som om att det sköterskan skådar är ett uppspännt skinn med 2 vidöppna hål,fan alltså...
jag måste ha för korta ben,typ?!
Där ligger man
fånig och ful,
naken och utlämnad
och helt plötsligt har 2:an förvandlats till en AK5:a,beredd att öppna eld!!!
Jag hör sköterskan säga
-Försök att slappna av,ta ett djupt andetag!
???
Nog för att jag är kvinna och kan göra 2 saker samtidigt
MEN
knipa med 2:an samtidigt som jag ska slappna av med 1:an...TELL ME,
går det???

När man tycker att man har någotsånär koll på läget då sätter gynekologen in nådastöten med att säga...
-Kan du försöka komma lite längre ner med rumpan och lite närmare mig!

Då är tårarna nära
paniken bryter lös
jag får hjärtklappning
magen kör
svetten rinner så jag knappt kan hålla mig kvar i stolen
livet passerar i revy
gospel hörs i mina öron

Närmare,är hon sjuk?
Känns ju för fan som om hon råkar hicka kommer min "blomma" hamna i hennes ansikte,precis som äpplet i grisen till jul...

Som avslutning ska man tydligen alltid få nån slags bedömning.
-ser bra ut det här
-fina knipmuskler
-ser lite irriterat ut här på ena sidan
(men tacka f#n för det,daskar man på alkogel på nyrakad hud ser det lätt ut som röda hund light)

Snälla Snälla Snälla
prata inte om den.
Vad som helst men inte om den!

Det är vid dessa besök jag önskar att jag haft gynekologdressen.
Dressen som är sydd som en barnbody med långa ben,i ett lätt självhäftande material så att man inte glider ur gynstolen.En öppningsbar ficka i grenen så du slipper blotta mer än nödvändigt.
Vad tror ni finns det en marknad?
Upplagd av I Huvudet på Ulle kl. 07:41 10 kommentarer

3 kommentarer:

  1. F-N Ulle... jag som försökt ladda för ett besök! Jag måste måste måste ju..... Aahhhhhh! Ska ju inte ens "bara" på rutinkontroll.... måste byta den där jävla spiralen, hur kan 5 år gå så fort???? Nu ska den ut och nästa in. Man vill ju blunda när man hämtar den där "meter"-långa förpackningen på apoteket. Snälla Ulle sy upp den där dräckten, gör en ficka för lugnande tabletter också.... följer du och håller mig i handen???
    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha detta har jag läst förut och jag ler och skrattar inombords, av igenkänning!! :) Och rolig, det är du!!
    Kram på dej!!

    SvaraRadera
  3. Jenny....jag har ju inte själv nån spiral men jag kanske kan få följa med dig när dom ska sätta in nya flaggstången,så kan vi skriva nåt om INGREPPET haha! Therese....kände att min blogg varit så trist på sistone så jag slängde upp ett gammalt :) Kram på er!

    SvaraRadera