torsdag 11 februari 2010

Sexlivet och förstoppning!

Ja nu börjar det ju dra ihop sig till alla <3-dag>
Kan man verkligen skylla det på att man har småbarn,för visst är dom småbarn ända tills dom fyller 18???
Det här kommer nog att låta märkligt i vissa öron men men
sen barnen kom in i mitt liv så har sexlivet och förstoppning tagit varann i hand och blivit polers!
Nu undrar ni nog -va fan svamlar hon om?

Jag måste få vara ifred när jag är på toa...men tydligen så måste mina barn sitta klistrade ihop med mig varje gång jag går på toa eller pratar i telefon,WHY?
En del pratar om bolibompasex,här snackar vi bolibompaskita!
Kan ju då tyckas att jag har all tid i världen på mig men nu råkar det vara så att mina barn ser bara jingeln...och den är ju lång?

Ok,nu går vi upp en nivå på snusk,så om du tycker det är jobbigt, så sluta läs nu...pappa du kan oxå läsa nåt annat,ok?

För att avhjälpa mina problem med toa och sex så beger jag mig till en sexolog,
nej det gör jag inte,utan jag går till det lokala apoteket Berguven!
Där ni! Kan man få hjälp,snabbt och smidigt ;)
Först kollar man ju förstås läget lite diskret,hur många är det där inne som känner mig?
Ibland får man tag i det man behöver(om det är tomt där inne),i andra fall kommer man ut med lite bodylotion och barntandborstar,,,och gud om ni visste vad tandborstar vi har här hemma!

Om det är lugnt inne på apoteket har jag några små tips ni kan få ta del av här.
Man kan lämna fram en lapp med skrynklig handstil där det du ska ha står skrivet,fråga gärna butiksbiträdet om det står tex lunelax (ett bulkmedel mot förstoppning)? Då kan hon ju omöjligt förstå att det är du som ska ha det.
Betala med kontanter och be henne lägga i kvittot i påsen,harkla ur dig lite som att tanten du handlar åt vill se vad det kostade,gör du så är planen vattentät.
Förut hade dom ju skyltar som hemtjänsten kunde hålla i för att snabbt få hjälp. Har inte sett dom på ett tag,synd,dom va jättebra ;)

Dom här tipsen är super så länge det handlar om förstoppningsproblematik,för som alla vet är det ju så vanligt bland äldre,för vi andra yngre,vi bajsar ju inte ens....


Men jag jiddrade ju lite om sexlivet i början på min text så vi kastar oss väl över till det nu.
Känns ju lite konstigt att lämna en lapp med skrynklig handstil där det står "KLICK" !!
Så i det fallet är det bara att köra med öppna kort,like it or not!
Men att köpa glidmedel...
är för mig så förknippat med folk som kör i lite andra kanaler,så att säga! Och jag gör det inte.
Jag vet ju så väl att klicka på en klick KLICK
är lika vanligt som att klicka på en klick creme fraiche i grytan för att förhöja smaken/sätta sting liksom. Men nu menar jag inte att sätta sting på mitt sexliv utan snarare få det genomförbart.

När barnen har somnat,tv-serierna över då är jag så trött att tanken på ett förspel snarare skrämmer än lockar,så ska det bli gjort så på med glidet...!
Som han sa -Dä ä bar å åk!
Vallat och klart liksom :)

Bort från mina lakan och åter tillbaka till apoteket.
När jag går ut därifrån och sätter mig i bilen för att åka hem.
Bredvid mig på sätet,förstås väl gömda i den lilla gröna påsen,
ligger min tub "KLICK" och en förpackning lunelax,
då börjar min hjärna jobba för högtryck...
1.Hur pratas det om mig i fikarummet efter man handlat?
2.Bulkmedel mot förstoppning och glidmedel till sexet?
3.Vad kommer dom att tro? Först problem med att göra 2;an och sen en tub glidmedel,gah! tänker dom på samma sätt som jag så vet jag ju hur det far iväg...HJÄLP!

En gång när jag handlat klart så frågar jag expediten
-säljer ni latexhandskar?

Ibland undrar jag om jag är mupp. På riktigt.
Jag skulle ha dem till när jag färgar hår,och det lär dom ju knappast ha tänkt ;)

7 kommentarer:

  1. Ulle här:Ja nu försvann visst en del av början av mitt inlägg och jag får inte till det. Det ska stå att nu närmar vi oss alla hjärtansdag och att jag tänkte ventilera det här med sexlivet som går på sparlåga och om man kan skylla det på barnen...jaja ni fattar nog ändå :)

    SvaraRadera
  2. Fyyfaan va du är bra, garvar som en galning här på morgonen, nu har du verkligen livat upp min dag, du formulerar dig ju helt underbart :-) kram

    SvaraRadera
  3. Ulle!!!!!!!!!! Fan, va sjukt rolig du är! Kan inte du blogga varje dag så man kan få sig ett gott skratt! I löv you!
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Att inte du har en spalt i någon tidning! Skulle förgylla livet för många! :)

    SvaraRadera
  5. Puss på dig Ulle! Känner som du i de flesta fall ;) ;)

    SvaraRadera
  6. Du ska inte bara ha en spalt i en tidning. Du ska ha en helt egen tidning.

    /Bridezilla

    SvaraRadera
  7. *ASGARV*
    Ser fram emot din slipning på det där talet.... ;)

    Behöver du någon som korrekturläser din bok så ställer jag upp.. har ju lite erfarenhet från sånt från tidningen. Kan även erbjuda mig mina tjänster inom fotografering om du vill ha bilder :)

    STOR KRAM
    Sol Jenny

    SvaraRadera