söndag 21 februari 2010

Dagen efter...

Smaken i munnen är det som abrupt väcker mig söndagen den 21 februari.
Bortblåst är känslan av att vara
snygg,sexig och dansant.
Sakta men säkert börjar minnena från gårdagen att göra sig påminda,det smärtar!
FAN!!!
Hade ju lovat barhäng och vad blev det?
5 timmar på dansgolvet! Jag som hatar att dansa.
Stå i grupp och gunga rumpa,skaka armarna i luften,jag menar HALLÅ?
Det är sånt som vanligtvis får mig att tveka över att människosläktet är intelligent.
Får skylla på spriten.
4 små burkar öl
2 glas vitt vin
1 liten dooleys
det va det som fanns i min kropp,och då ska ni veta att det är ungefär min årskonsumtion i vanliga fall.....
summan blir då.....
KATASTROF!!!
Musiken bultar,känner att alkoholen bedövat mina läppar lite lätt,huvudet rör sig lite fortare än vad blicken hinner med,känner mig het....
det är då det som inte får hända sker!

Jag kastar mig orädd utan tvekan in på dansgolvet.
Gör en DiCaprio,vrålar ut
I am the king of the world!!!
Vem saknar Michael Jackson en kväll som denna,jag är ju här.
Sveper över dansgolvet i en läcker moonwalk ända tills festdyckerna som hamnat på golvet får mina fötter att tvärstanna...resten av kroppen fortsätter framåt,iaf en liten stund.
Tror ni man kan falla snyggt?
Tveksamt.

Står där med hela gänget,vi gör high 5 med varandra.
Jag börjar jamma loss i ett lyxigt luftgitarrsriff.
My God kan jag ens spela gitarr?
Nej!
Men igår gott folk va jag självaste Yngve Malmsteen! Beat that!
Skräcksenario de luxe.
I skrivande stund kan jag inte ens bli generad.
Känner bara ett stoort självförakt över min patetiska rockstjärne imitation.

Varför varför kunde jag inte bara ha nöjt mig med,
att lite på Marcus Birros stela sätt,
vicka på höfterna?

Why?

Nej,det ända som hjälper nu är hämtpizza och chips!

P.s men fan va kul det va igår
D.s

7 kommentarer:

  1. Lugn Ulle lugn....
    Du skulle varit med mig och Anna Hedin på slutet när vi dansade på bänkarna, med mick som vi tilldelats av Sabri, och sjöng och dansade som vi var huvudpersonerna i populäraste körslagsteamet ever.... På det försökte vi bjuda in oss själva att bli goupies....
    Men hallelulja va kul vi hade :)

    Sol Jenny

    SvaraRadera
  2. Vad sköönt att vi är fler som funderar lite på om det blev liiitelitelite för mycket skaldjur på bröllopet! MVH Tina Emet

    SvaraRadera
  3. säger bara en sak.. alla verkar ha liiitelitelite för mycket skaldjur i åtanke..

    byter följande: himla bra att vi alla var lika glaa..skaldjur bör var man (å kvinna) äta var å varannan daa.. ingen skamsenhet över sig själv skall hädanefter få styra.. tänk om vi endast skötte oss som en arbetsam tråkig myra!

    kram Mooona

    SvaraRadera
  4. Ovan nämnda Anna Hedin här...
    Mange tappade sin slipsnål 2 ggr samma kväll... Båda gångerna hade den fastnat i baksidan på min klänning. Hur? Ja... det var väl inte bara gärsgårdar jag gnussade mot antagligen. Men tur att det var Mange iaf. Så med slipsnålen (x2), bänkdansandet och ett rivsår på skuldran efter gärsgårsnumret så känner jag också... Varför blir man så OERHÖRT dansant? Inte lite, inte ens lagom. Utan SÅ GRYMT danssugen! Fortfarande ont i knäna...

    SvaraRadera
  5. Hm...och min Marcus hittade en snipsnål sa han...undra vart han hittade den #fniss# :)

    SvaraRadera
  6. låter sjukt skojigt! :D du skriver jätteduktigt!

    SvaraRadera
  7. Hahaha... Jag känner dej inte, men jag skrattar så jag nästan gråter av detta inlägg! Härligt!

    SvaraRadera