fredag 6 augusti 2010

Husmorsporr...

Vissa människor går igång på tex
*goda viner
*mumsiga ostar
*vällagad mat
*motion
*hoppa fallskärm
men jag,jag går igång på ett badrum rengjort med KLORIN!

En nästan euforisk känsla av välbehag fyller hela min kropp,bara av lukten.
Jag ber Moder jord,mina barn,mina blivande barnbarn,skogens djur och alla mina medmänniskor om ursäkt för mitt överkonsumerande av denna vådliga produkt,men det har blivit ett svårbrutet begär,KLORIN!

Redan när jag ska öppna skåpet där jag förvarar min blåa flaska börjar jag att få puls,det är sant,på riktigt,helt sjukt om man tänker efter,så jag tänker inte efter!

Skruvar av korken...

Sniff,Sniff!
Mmmmm!
Obligatoriskt med 2 sniffar innan jag sätter igång.
Doften slår alla dyra märkesparfymer med hästlängder.
Tänk på Tjuren Ferdinand när han sitter och luktar på sina blommor,så vet ni på ett ungefär hur jag ser ut med fladdrande näsborrar.
Nu är jag på!

Drar på mig handskarna,fram med trasa nu ska här gnidas.
Alltså jag blir så himla himlans lycklig,jag visslar och trallar,svänger på häcken,putsar,torkar ALLT...inte en fläck slipper undan.

Sen när jag är klar med mitt dagsvärk så står jag där i mitt skinande badrum och bara njuter,full av harmoni och lyckoendorfiner som rusar runt i mina blodbanor.

Fan så nöjd jag känner mig!

Känslan att glida ner i ett så rent badkar,så rent att man faktiskt skulle kunna laga sin mat i det,det är oslagbart!

Så när min man kommer hem från jobbet så är det inte tända ljus och god middag som gäller för att han ska förstå att frugan vill mysa...
Det ska lukta KLORIN=husmorsporr ;)

Ha nu alla en riktigt härlig helg fylld med kärlek,skratt,vin,god mat...och kanske en skvätt klo...;)

2 kommentarer:

  1. Mmmm älskar att läsa dina knasigheter (som egentligen är helt normala, bara det att ingen annan törs uttrycka sig som du) Me like!!

    SvaraRadera
  2. Har sagt det förr, du är sanslös, vem hade kunnat gissa att din last var klorin...Men hur mycket ska du ha för att gå lös på mitt badrum med klorinet? Några flaskor Klorin?? Ha ha nej men mitt badrum saknar en sån som dig...ha ha Kram Anna

    SvaraRadera